10 november 2007

Bewoners over de Chill-ROOM







De aankondiging van de komst van de Chill-ROOM bij Het Blauwe Huis leverde veel commotie op in Blok 35, waarna een serie debatten en meer persoonlijke gesprekken volgden. Na 5 maanden ging Ingrid met een aantal jongeren huis aan huis langs om te vragen hoe men er over de Chill-ROOM dacht.

Vraag 1 - Was u huiverig / ongerust toen bekend werd dat de Chill-ROOM zou komen?

1 - Ongerust.
2 - Heel huiverig.

3 - Wat is de Chill-ROOM?

4 - Niet ongerust.
5 - Nee, het juist goed dat er iets voor de jongeren gedaan wordt.

6 - Ik was erg ongerust.

7 - Helemaal niet ongerust.

8 - Nee niet echt.

Vraag 2 - Nu 5 maanden later, heeft u last van de Chill-ROOM?

1 - Niet echt last van.
2 - Geen last, maar zo'n Chill-ROOM hoeft niet van mij. Waarom moeten de jongeren een hangplek krijgen? Wij zochten vroeger ook onze eigen plek.

3 - In ieder geval geen enkele last. Ik heb geen bezwaar. Ik vind het juist een goed initiatief.

4 - Toevallig gister. Toen liep er een hele horde omhoog in de steigers. Maar goed, geen last. Die mensen hebben ook hun plek nodig.

5 - Ach hier en daar wat rotzooi, maar verder merk ik nooit wat van de Chill-ROOM zelf. Ik vind dat we het jongerenprobleem veel te groot maken. We zoeken te veel problemen die er niet zijn.
6 - Ik ben nog steeds ongerust. Ik voel me niet veilig en al helemaal niet als ik de buitendeur op een kier laat staan.

7 - Naja, soms hoor je een geluid en dan hoop je dat het niet te lang door blijft gaan. Ik werk thuis vandaar. Maar ik vind het een geslaagd en erg leuk project.

8 - Tja ach, wat brommertjes die herrie maken. Verder zeker geen last. Ik hoop dat de jongens het naar hun zin hebben.